dissabte, 14 de novembre del 2009

Pràctica del google docs


El passat dia 11 de novembre, a l’assignatura de les TIC, vam treballar el Google docs. Vam realitzar 3 pràctiques força interessants.

La primera: consistia en crear un document i que aquest s’anés actualitza’n cada vegada que alguna de les components el toques.

Procediment:
Per poder realitzar la pràctica, s'ha d’accedir a la teva conta Gmail. Un cop dins anirem a la pestanya “docs” situada a la part superior esquerra, farem un clics sobre la paraula i ens apareixerà una nova pàgina. Un cop aquí, clicarem al boto crear i se’ns desplegarà un menú on anirem a “Document”. Quan estigui obert, ja podem escriure com si fos un document de Word.
En aquest document, podem crear taules, inserir dibuixos, imatges... posar notes al peu, comentaris... com si fos un document Word. Quan hem acabat el document, el podem compartir amb els companys que tinguin conta Gmail.

Si ho volem compartir:
Anirem a la pestanya comparteix( situat a la part superior esquerra) al clicar sobre de la paraula, se’ns desplegarà un menú amb diferents opcions. Nosaltres anirem a la prima opció: invita a usuaris... Un cop dins se’ns obrirà això:


Un cop aquí, escriurem el que ens demana i els nostres companys podran rebre la informació. Cada cop que algú escrigui i vulgui guardar-ho haurà d'anr el boto desà i quan els seus companys obrin el document, veuran els canvis.

Aquest va ser el resultat: el nostre document

La segona pràctica: consistia en crear una presentació.

Procediment:
El procediment a seguir és el mateix però canvia que quan se’ns desplega el menú de "crear" en comptes de anar a “documents” anirem a “Presentació”. Un cop dins, se’ns obrirà una nova pàgina on podrem crear la presentació som amb el programa Power Point, a partir de diapositives.

Si ho volem compartir, el procediment a seguir és el mateix que en la primera pràctica. El meu grup format per: la Mireia Santamaria, la Sonia Piñar i la Raquel Garcia vam crear aquesta presentació:





La tercera pràctica: Consistia en crear un qüestionari de preguntes.

Procediment:
És el mateix que els altres dos però en comtes de posar “presentació “ o “document”, anem a “form” . Posteriorment, ens apareixerà això:




A on posa títol del formulari, escriurem el títol; on posa títol de la pregunta, escriurem el títol de la pregunta. Si anem a tipus de pregunta i li donem a la fletxa, podrem veure les diferents opcions de preguntes que tenim en el menú desplegable.

Si volem afegir una nova pregunta anirem a la pestanya superior on posa afegeix un element amb una creu verda. I escollirem el tipus de pregunta que volem.

Aquest formulari el podem enviar per correu electrònic ( aquelles persones que vulguem que ens el contestin. Quan algú contesti el qüestionari, apareixerà en un full de càlcul. El formulari que nosaltres vam crear va ser aquest.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada