divendres, 27 de novembre del 2009

Expliquem el nostre centre educatiu

Ahir, a Seminari, els diferents grups vam presentar el centre educatiu on havíem anat dimecres 18 de novembre.

Va comença la Soraya i l’Anna que van anar al caixa fòrum a veure una obra de teatre “ el llop a tornat”.

Aquesta historia tractava d’un llop que explicaven n totes les seves històries on havia aparegut ( conte de la caputxeta vermella, els tres porquets....). El llop deia que sempre en les seves històries acabava malament però que ell era bo. Finalment, ho demostra i la gent del poble l’accepta.

Aquesta obra de teatre tenia música en directe d’un saxo i 2 clarinets. La companyia que porta aquesta obra s’anomena : Manchosa Teatre. Amb el teatre pretenen transmetre valors educatius com la música, la dansa o el teatre.

És una activitat per realitzar en família per nens a partir de 3 anys. La duració aproximada és d’una hora sense pauses.

Després, van explicar el seu treball l’Elisa i l’Albert que van anar a visitar el Cosmocaixa. Van poder acompanyar a nens en la seva visita a l’activitat: “mira com mengen”.
Aquesta activitat és realitzava fent un recorregut per sota del bosc inundat. La monitora els hi explica que és el que fan els animals allà dintre, perquè fa tanta calor, que mengen, per què plou a vegades...

Les monitores que fan recorregut són biòlogues amb la qual cosa si els nens tenen qualsevol pregunta ella els hi pot respondre amb facilitat.

Dins del bosc és donen les condicions atmosfèriques de la selva tropical.

Un altre grup que també va anar al Cosmo caixa va ser el de la Sílvia i la Mariona. Elles van realitzar l’activitat del Toca Toca.

Aquesta activitat consistia en que els nens pugessin tocar els diferents animals que hi havia i que pugessin veure’ls d’a prop ja que vivenciant les activitats els nens aprenen molt més.

Primer van tocar animals marins com és el cas d’una estrella de mar. M’entres els tocaven la monitora el hi explicava com menjaven, com respiraven ... Després van tocar els animals de la selva i per últim els animals del desert com és la boa . Cada animal tenia un nom aquest, era el seu nom científic.

El grup de la Mónica y la Georgina van anar a visitar el museu d’història de Catalunya.

L’activitat que van realitzar consistia en fer un recorregut pel museu, on els nens s’anaven trobant diferents personatges, que els hi explicava el que havia passat a la seva època.

El grup de la Zaida i la Mireia van anar a visitar el Museu Picasso. No van poder realitzar l’activitat amb un grup de nens però els hi van explicar el recorregut que feien amb els nens.

El servei educatiu del museu funciona des de fa 2 anys i tenen activitats per nens a partir de P4. Abans d’anar al museu, els professor s’han de llegir una guia i treballar-la a la classe amb els nens per que puguin entendre millor el que se’ls hi explica.

L’activitat consisteix en : els nens veuen 4 o 5 obres i els hi expliquen qui les ha fet, perquè les la fet, que volia dir l’autor amb l’obra... Posteriorment, es traslladen a una sala on treballen el quadre de les menines. Agafen la nena i li esborronen la cara i els nens han de crear l’expressió de la cara de la nena.

La nostra activitat com he explicat en les anteriors entrades( realitzem el Power point del centre educatiu i Aquàrium) explica la nostra experiència a l’Aquàrium.

El nostre Power point va ser el següent:


Tots els centres han sigut interessants i hem pogut conèixer una gran varietat de centres educatius amb propostes diferents. Tots ella alhora molt interessants. Aquesta activitat, ens servirà de cara a un futur per poder escollir un centre educatiu per als nostres nens.

Gràcies aquesta activitat, hem pogut veure que hi ha molts centres que realitzen propostes educatives molt interessants.

També, durant la hora de seminari, vam comentar la pel•lícula d’Àgora a partir d’un petit debat fet a classe.

  • Van sortir diferents idees i punts de vista. La gent canvia d’opinió molt fàcilment ja que es deixa influenciar ja sigui per interès o per diners... Som molt vulnerables.

  • En la pel•lícula tots són iguals. Les persones amb més poder controlen a les demés persones, mitjançant discursos en públic. La gent del poble accepta el que el portaveu diu sense qüestionar se res. Per altre banda, tenim a la protagonista de la història que ella no pot quedar- se amb les idees que diu el portaveu sinó que seu qüestiona tot i intenta buscar una explicació.

  • En la pel•lícula també veiem com predomina la paraula de l’ Home. Quan la noia intenta parlar davant la gent, aquests no la creuen perquè és una dona .

Una dels grans punts forts que té la pel•lícula és el decorat, la música, els efectes especials....

Pel que fa a la comunicació ens hem de fixar en que en aquella època no utilitzaven micròfons i els grans discursos els feien parlant amb la seva pròpia veu sense amplificacions.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada