dissabte, 24 d’octubre del 2009

Pràctica de la imatge

El passat dia 19 d’octubre a classe de les TIC, vam estar aprenent a fer funcionar el Gimp. El Gimp és un programa d’ordinador lliure creat per poder retocar imatges. A classe vam estar mirant les diferents opcions que tens per poder retocar imatges.

En arribar a casa en havíem de baixar el Gimp i fer una practica.Primer de tot havíem de fer una foto i desar-la al nostres espai personal. La imatge que jo vaig escollir va ser aquesta :




Posteriorment, havíem de retallar ( amb l’eina del cúter) un fragment de la imatge original. Jo vaig escollir aquest tros perquè era molt bonic.



El segon exercici que havíem de fer era reduir el nombre de píxels de la imatge. Per fer-ho vaig anar al menú del programa que apareix a dalt sota la pestanya de tancar el programa. De les diferents opcions que et anar a EDITAR, es va desplegar un menú on vaig anar a escalar imatge. Posteriorment apareix una nova finestra on és pot modificar el nombre de píxels. Jo vaig posar 400 píxels ja que crec que és una bona grandària.




L’últim exercici que havíem de fer era eliminar un element de la imatge. En un primer moment, vaig intentar eliminar els núvols però al no tenir cap tros sense núvols era molt complicat. Posteriorment, vaig eliminar una de les tiges de la planta que travessava la imatge del mar més a la dreta. Vaig haver de retocar la imatge utilitzar l’eina de selecció de rectangles i l’eina colona. Aquest va ser el resultat final:






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada