dimecres, 23 de desembre del 2009

Competències digitals específiques del mestre en relació a la tecnologia

Actualment, en la societat del segle XXI cal que tothom i més concretament els docents, adquireixin diverses competències relacionades amb l'ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).
Aquestes competencies están recollides en nombrosos documents .Cal destacar-ne dos:
  1. UNESCO's ICT Competency Standards for Teachers(Normes UNESCO sobre Competències en TIC per a Docents)
  2. National Educational Technology Standards for Students i el National Educational. Technology Standards for Teachers (Normes Nacionals (EEUU) sobre Tecnologia Educativa per a Docents i Normes Nacionals (EEUU) sobre Tecnologia Educativa per a Estudiants) publicats per la International Society for Technology in Education (ISTE)

En el document de la UNESCO es descriuen tres nivells d'aprofundiment que haurien d'adquirir els docents pel que fa a l'ús de la tecnologia:

  • Nocions bàsiques de tecnología: Els docents han de conèixer el funcionament bàsic del 'maquinari' i del 'programari', així com les aplicacions d'activitat, un navegador, un programa de comunicacions, un programa de presentació i aplicacions de gestió.
  • Aprofundiment de coneixements: Els docents han de conèixer tota una sèrie d'aplicacions i instruments específics i han de ser capaços d'utilitzar-los amb flexibilitat en diferents situacions basades en problemes i projectes.
  • Creació de coneixements: Els docents han de ser capaços de concebre comunitats del coneixement basades en les TIC, i també han de saber utilitzar aquestes tecnologies per fomentar les competències dels estudiants en matèria de creació de coneixements, així com el seu aprenentatge permanent i reflexiu.
La ISTE ha publicat 2 documents on es recullen les competencies que haurien de tenir els estudiants i els docents.

Els Docents han de ser competents en:

  • Inspirar i facilitar l'aprenentatge i la creativitat dels estudiants.
  • Planificar i dissenyar experiències d'aprenentatge.
  • Mostrar coneixements, habilitats i estratègies de treball innovadores
  • Entre altres…
Els estudiants han de ser competents en:
  • Creativitat i innovació
  • Comunicació i col•laboració
  • Investigació i fluïdesa en l'ús de la informació
  • Pensament crític, resolució de problemes i presa de decisions
  • Ciutadania digital
  • Funcionament de la tecnologia i conceptes
A continuació os deixo l'actualització del que no se. (competències que hauria de tenir una persona a catalunya)



La informació l'he extret del blog de gestió

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada